Welke documenten heeft u nodig bij het kopen van een huis?
Wij zijn erg blij dat u overweegt om met onze hulp een woning in Nederland te kopen.
Het is voor ons een groot genoegen om klanten te begeleiden bij belangrijke levensbeslissingen zoals het kopen van een nieuw huis of het investeren in onroerend goed.
Wij controleren graag uw kredietwaardigheid na ontvangst van de benodigde documenten. Belangrijk is dat de kredietwaardigheidscontrole zelf gratis is. Hieronder vindt u een lijst met vereiste documenten:
VOLTIJD WERKNEMERS:
- Kopie ID-kaart of paspoort- Laatste lopende arbeidsovereenkomst
- Laatste lopende arbeidsovereenkomst
- Salaris van de laatste 3 maanden (indien wekelijks dan 12, indien maandelijks dan 3)
- Jaaropgaven van de laatste 3 jaar
- Door de werkgever ingevulde werkgeversverklaring (Bewijs van Verdiensten)
Bijgevoegd is een blanco formulier dat de werkgever moet uitprinten en invullen.
- Documenten van het UWV die alle in Nederland verdiende inkomsten bevestigen (instructies voor het downloaden van een dergelijk document vindt u in de bijlage)
Lijst van documenten die nodig zijn om de kredietwaardigheid voor zelfstandigen te berekenen: (bijv. zzp, vof, BV)
- Een kopie van uw identiteitskaart of paspoort
- Jaaroverzicht van de onderneming (jaarrekening) van de laatste 3 jaar
- Afwikkeling van de onderneming met de Belastingdienst (IB aangifte) over de laatste 3 jaar
- Bevestiging van KVK-bedrijfsregistratie
Als u vragen of opmerkingen heeft, staan wij tot uw beschikking en helpen wij u in elke fase van het proces.